Version 4 (2020-08-05 kl 23:11)
Obs! Det kan komma löpande uppdateringar så håll koll på denna sida.

Denna information är för er ledare (coacher och chaufförer) och spelare samt Uppsala HK:s funktionärer.

Ni ledare och chaufförer har ett stort ansvar med att hjälpa till att genomföra denna cup på ett säkert sätt som möjligt genom att följa våra regler samt att hålla koll på era spelare.

Innan ankomst skall ni…

  • Registrera era ledare (coacher och chaufförer) samt spelare senast 2 dagar innan speldag i cupsystemet Teamplay.
    Alla vuxna i respektive lag betraktas som ledare.
    Vi önskar 2 dagar innan så att vi kan stämma av dagen innan speldagen att detta är klart.
    Om ni får problem med att registrera i Teamplay så mailar ni till beach@uppsalahk.se
  • Informera och förbered era lag innan cupen om vad som gäller gällande informationen som finns på denna sida
  • Vi vill att ni ledare/spelare använder klubbkläder eller tydlig klubbtillhörig så att vi ser vilka ni är.
  • Endast personer som deltar i cupen som funktionär, ledare eller spelare har tillstånd att vistas på området. Varje deltagare skall bära ett blått armband som man får vid ankomst.
  • Stanna hemma om man inte känner sig frisk eller har förkylningssymptom såsom hosta, snuva, ont i halsen eller feber.

Parkering

  • Nytt 5/8> Gällande parkeringsplatser så finns dom precis vid spelområdet och just nu är det gratis att parkera om betalapparaten vid infarten är övertäckt.

Vid ankomst skall ni…

  1. Anmäla ert lag på utsidan av tävlingstältet där ni får information, tilldelas armband mm
    Obs! Vi vill att ni har registrerat era ledare (coacher och chaufförer) samt spelare i cupsystemet Teamplay 2 dagar innan ni er speldag.
  2. Därefter kommer ni passera vår ”Ingång” till området som ligger till vänster vid anmälan.
  3. Gå till er lag-zon som ni har tilldelats och lämna väskor, tvätta händer i lag-zonen, om ni har med er så kan ni sätta upp ert lagtält, solskydd mm.

Regler och anvisningar för deltagare i Uppsala HKs Beachcup 2020

Gemensamt och grundläggande för alla deltagare är att man ska;

  • Stanna hemma om man inte känner sig frisk eller har förkylningssymptom såsom hosta, snuva, ont i halsen eller feber
  • Håll avstånd (minst 1,5 m) till alla personer, inom respektive lag har man eget ansvar för hur avstånd och umgänge skall hanteras.
  • Håll en noggrann handhygien, tvätta händerna ofta och särskilt före måltider.
  • Endast personer som deltar i cupen som funktionär, ledare eller spelare har tillstånd att vistas på området. Varje deltagare skall bära ett blått armband som man får vid ankomst.

Lagens ledare (coacher och chaufförer)

  • Alla vuxna i respektive lag betraktas som ledare och ska registreras som ledare i cupsystemet Teamplay.
    Max 10 st personer per lag (10 st gäller för hela laget, coacher, spelare och chafförer), fler än 10 måste ha godkänts av Uppsala HK:s tävlingsledning via beach@uppsalahk.se
  • Håll ordning på era spelare i laget så att regler och anvisningar följs (avstånd, handhygien, etc.)

Spelare

  • Hälsningar gör ni med foten med domare och andra spelare.
    Hälsa med handen är förbjudet!
  • Kontakt med ledare/spelare från andra lag hålls på avstånd (minst 1,5 m)

Cup ansvariga och funktionärer (Uppsala HK)

Vår bemanning i cupen består av följande resurser:

  • Cupansvariga (alla områden) – ledare som ingår i vår styrgrupp för beachverksamheten.
  • Områdesansvariga – föräldrar från Uppsala HK:s lag.
  • Kök/kiosk ansvariga – övergripande styrning av vår egen proffs kock där vi alltid har tjänstgörande föräldrar från Uppsala HK:s lag.
  • Kök/kiosk personal – ungdomar som är anställda (sommarjobb) samt föräldrar.
  • Tävlingsansvariga – ledare som ingår i vår styrgrupp för beachverksamheten.
  • Tävlingspersonal – ungdomar som är anställda (sommarjobb).
  • Sekretariat – ungdomar från lagen (minst 1 år äldre än klassen som spelar)

Kontakt till våra cupansvariga
Vid behov kan ni nå våra cupansvariga enligt följande schema.

Tor 6/8 (-09)Fre 7/8 (-08)Sön 9/8 (-07)Mån 10/8 (-06)Tis 11/8 (-04/05)
*kommer under veckan*kommer under veckan*kommer under veckan*kommer under veckan*kommer under veckan

Övrig praktisk information

Området

Vi kommer sätta upp stolpar och band runt och i området som visar gränserna för området, lag-zoner, tävling mm

Lag-zonerna

  • Här upprättar ni er plats där laget har sin utrustning, tält, solskydd etc
  • Ni äter er mat i lag-zonen
  • Ni tvättar händerna i lag-zonen
  • Ni får inte vara i någon annan lag-zon än den ni tillhör, varje lag är tilldelad en lag-zon. Vi försöker ordna så att ni från samma klubb tillhör samma lag-zon.

Gemensamma ytor

  • Dricksvattenpost kommer att finnas på dom ”gemensamma ytorna”.
  • Toalett finns i byggnaden och där kommer det finnas regler för hur många som samtidigt får gå in byggnaden för att nyttja toaletterna.
  • På dom ”gemensamma ytorna” i området kan ni som är ledare/spelare värma upp laget.
  • På avstånd titta på matcher (håll avstånd från andra ledare/spelare).
  • Kasta lite boll.
  • Det går bra att fika på dom ”gemensamma ytorna” (ni får ej upprätta lagplats på dessa ”gemensamma ytor”)

Kiosk

  • Nytt 4/8> Obs! Vi använder bara Swish i vår kiosk, Swish nr är = 123 209 87 88
  • Ni kan som vanligt köpa mat och fika i vår kiosk och här har vi 1 ingång och en utgång och i kön håller vi avstånd.
  • Meny:
    Vi tillhandahåller som vanligt mat och fika i vår kiosk/kök där vi serverar som exempel följande:
    – Hamburgare
    – Korv (grillad tjock alternativt kokt)
    – Halloumi burgare
    – Toast
    – + eventuellt par alternativ till…
    – Dricka, glass, fika mm

Spelplan

  • På spelplanen så kommer vi ha en ingång per spelplan samt en utgång per spelplan (inge skall möta varandra in eller ut från planen).
  • Endast lagens coacher och spelare, domare, sekretariat arbetare och film/foto får finnas i spelplanens område som gränsas av med band med antal meter från spelplanen.

Filmning av matcher

Uppdaterat 4/8> Vi kommer att filma hela dagarna med hjälp av Solidsports plattform där vi har 1 videokamera för plan 1 och annan en annan videokamera för plan 2. Detta betyder att vi filmar med start 5 minuter före första match på morgonen till sista matchen är genomförd.
Kostnaden för detta och smartaste alternativet  är att ni väljer ”ALL ACCESS” för 99 kr som då gäller för hela cupen (alla dagarna) och båda videokamerorna / planerna 1 och 2.
Uppdaterat 4/8 23:11> Nu är planerade LIVE sändningarna på Solidsport upplagda,
se länk https://solidsport.com/uhk-beachcup

Vädret

Ni själva håller koll på vädret så att ni har regnskydd eller solskydd om detta behov skulle uppstå.

Just nu ser prognosen ut att det blir varmt och soligt, vi skall se om vi kan ordna någon enklare forma av ”dusch” för snabb avsvalkning.

Vi i tävlingsledningen använder oss av Windy för väderplanering och om eventuell åskväder skulle uppstå.
https://www.windy.com/59.849/17.633?temp,59.849,17.633,18,m:fkTagEy
se även Windy för åskväder
https://www.windy.com/59.849/17.633?radar,59.424,17.523,8,m:fkTagEy